crysis 2
2014.05.08 21:52A Crytek nevű játék készitő cég a crysis1 sikerét követően egy még jobb egy még szebb egy még látványosabb folytatást tűzött ki célul.És ezt természetesen be is tartották.A játék szép,sőt gyönyörű.A játék szépsége a tovább fejlesztett cryenginének köszönhető. A játék teljes egészében New York-ban játszodik.
És mivel a játék egy amerikai metropoliszban játszódik ez által a játék zárt "csőszerű" És számomra ez a játék egyik legnagyobb negativuma hogy nem lehet letérni a pályáról máshonnan megkőzeliteni a célt.Max azt lehet eldönteni hogy a utca melyik oldalán menj.Na persze a helyzet nem ilyen vészes ahogy az imént irtam,mivel a készitők jó pár olyan nagyobb tereket,parkokat készitettek ahol a szabad terület nagyobb és ez által lehetőség van a taktikai megkőzelitésekre.
De persze minél többet játszunk a crysis 2-vel úgy válik jelentéktelené az hogy a játékmenet nagyrészt csővezetésű.Ez azért van igy mert a játékos rá jön hogy egy nagyvárosban nem nagyon lehet letérni,el kalandozni.Persze azért jobb lett volna ha mimimum annyi lehetőség lett volna ezeknél a részeknél hogy 2 utca közül választhatnánk hogy melyiken szeretnénk mi menni. A másik dolog ami el veheti a fgyelmünket arról hogy mi be vagyunk zárva az a játék szépsége részlet gazdagsága.
Nos most a fegyverekről fogok egy kis beszámolót irni. Sajnos a játékban nincs modunk egy fegyver arzenálból választanunk. Kapunk egy alap gépfegyvert meg pisztolyt.Amit természetesen le lehet cserélni sőt le is érdemes mert ahogy haladunk eröle ugy válnak a alap fegyverek jelentéktelen erejűvé. Sajnos a pályán teljesen új fegyver nincs,majdnem mindig ugyan azok vannak minden helyen.És ez a ellenfelekkel is igy van max 3 féle fegyver szokott náluk lenni. Ami egy idő után már unalmas. Szerencsére van lehetöségünk a fegyverünkre kiegészitöket tenni pl hangtopitó,lézer,+tár kiegészitő,refrex irányzék valamint gránát vagy sörét vető.Ja és a sniper puskáknál a távcsöveket is lehet variálni. A többi fegyver ami nálunk van gránát,rakéta vető,C4 vagy esetleg egy nehéz géppuska arra semmit nem tehetünk rá.
Na már a fegyvereket ki tárgyaltam igy most jönnek a iq bajnok ellenfelek. Nem akarom a játékot le minösiteni mert nagyon szeretem de ami a ellenfeleket illeti szerintem jobban jártak volna ha vártak volna a játék piacra dobásával még pár hónapot hogy tökéletesre fejlesszék az ellenfeleket. Azért irtam ezt mert a játék énszerintem nagyon kőnyű. Én nehéz fokozaton játszottam de pofon egyszerű volt végig vinni. Nem egy olyan alkalommal találkoztam amikor vagy az emberi vagy a idegen faj egyik példánya egy helyben táncolt egy sarokban. Vagy akadt meg valahol. Ezek persze viccesek de számomra sokat rontott játék élményben. Ettől már csak az volt röhejesebb amikor egy kiemelkedő földrésznél a egyik ellenség fogta magát és lecsúszott és zuhant egy jó felhőkarcolonnyi magasságot. A másik dolog az hogy gyakorlatilag ha a egyik ellenséget a másiktól 2 métere lövöd ki a másik még rá sem néz a hullára és jelentené hogy betolakodó van.Hanem simán ál ott egy helyben. Csak akkor próbálnak meg valami harci poziciót felvenni ha a lövésbe nem hal bele vagy ha előtte 3 méterrel mész el. Most itt 2 dolgot is meg emlitettem.Az egyik hogy csak akkor kezd el a ellenfél fedezékbe húzódni ha nem halálos a lövés. Mivel én szeretek taktikázva játszani amibe bele tartozik az is hogy ugy lövök le mindenkit hogy az senkinek nem tűnik fel (a crysis 2 ben ez nem volt nehéz). Erre a céra pedig egy hangompitos sniper puska volt a legjobb. Most adok egy kis tanácsot azoknak aki szeretnek taktikázva játszani. Az én modszerem az volt hogy egy fedezék mögé mentem láthatatlan modba. Majd be kell célozni az egyik ellenfelet. Ha megvan a cél érdemes fejre lőni gondolom nem kell részretezem miért.Ha megvan a fejre célozás akkor gyorsan meg kell nyomni a q gombot ami jelen esetben láthatlanságból átkapcsol páncél modba úgy hogy még be is nagyit és ekkor kell lőni. Majd természetes újra e betű a láthatatlanság. Ez e egész nálam 1 másodperc szokott lenni igy nem vesznek észre téged ha esetleg kint is állsz egy jól látható helyen.
Rövidve fogva a irást az ellenfelek nem jelentenek nagy kihivást számunkra még nehéz fokozaton sem. Az egyetlen ellenfél ami már nem adja magát olyan könnyen az egy szép nagy darab idegen lábakon járó fém háromszög.
Na de hogy valami jót is irjak a crysis 2 röl igy most megemlitem a játék változatos és váratlan fordulatokkal járó küldetéseket. Szerencsére a játékmenet sok izgalmat tartogat számunkra csak kár hogy ezek nem tartanak túlságosan sokáig.És a pályákon is viszonylag gyorsan végig lehet menni. pózitivumként hozhatok fel azok a események amik megnehezitik a előle jutásunkat.Ilyen amikor egy hid össze dől amin mi rajta vagyunk vagy amikor egy helikopterrel megyünk és az lezuhan egy idegen támadás miatt vagy amikor a tőlünk 20 métere össze dől egy felhőkarcoló. Vagy amlithetném azt amikor egy viz oszlop sodor el minket vagy amikor a metró alagútban kisiklik egy metró szerelvény.
Túlságosan nem akarom elhúzni a mondani valómat igy lezárom azal hogy a játék énszerintem egy nagyon jó kis játék a környezet gyönyörű de a belső területek is szépek.
Záró mondanként pedig annyi hogy a játékot megéri beszerezni letölteni mert egy nagyon jó játék.A játékmenetről szándékosan nem irtam olyan sokat mert nem lőném le a dolgokat azok elöl aki még nem játszottak.De kedvcsinálóként itt egy kép a játék vége felé amin egy nagydarab kiemelkedő földterület van.De hogy miért emelkedett ki? és nekünk kell ezzel foglalkozni? ha kell akkor mit kell csinálni? ezekre a kérdésekre választ kaptok ha ti is végig viszitek.